zondag 13 november 2016

Hoedje Bonita






Ik heb het hoedje bedacht tijdens het haken van de April, de Kikker.
Het patroontje en meer info kun je hier vinden.





Mocht mijn hoedje op een bestaand hoedje lijken, is dit echt toeval.
Ik heb hem echt al hakend gevormd.

Het is mijn aller eerste gepubliceerde patroontje dus mocht je een foutje tegenkomen of mocht er iets niet geheel duidelijk zijn, schroom dan niet om mij dat te laten weten!
Je zal ook merken dat ik alles waarschijnlijk anders benoem en opschrijf dan de meeste patroontjes, maar ik doe het op een geheel eigen manier ;-)

Benodigdheden:
2 Keuren garen/wol {A=hoofd kleur, B=bijkleur}
en passende haaknaald bij je garen/wol.



Werkwijze:
We gaan nu eerste de top van het hoedje maken en beginnen bovenop.
Je haakt het hoedje dus op z'n kop.


Toer 01 - {in Kleur A} 6 Vasten in een Magische Ring. Hier kun je leren hoe dat gaat.

Toer 022 Vasten in elke Vasten = 12V

Toer 031 Vasten, 2 Vasten in elke volgende Vasten - 6x = 18V

Toer 042 Vasten, 2 Vasten in elke volgende Vasten - 6x = 24V

Toer 053 Vasten, 2 Vasten in elke volgende Vasten - 6x = 30V

Toer 06 -  Enkel in de achterste lus: Vasten = 30V  - Dit wordt de bovenrand van het hoedje

Nu hebben we de breedte van het hoedje gehaakt en gaan nu de hoogte haken.

Toer 07+08 - Vasten = 30V
 .
Toer 09 - {Kleur B} 1 Vasten, 1 Vasten maar je steekt 1 rij lager in. Dus niet in toer 8 maar in toer 7, en haakt als een vasten. Zo krijg je een lange steek. = 30V
 .
Toer 10-11-12-13 - {Kleur A} Vasten = 30V
 .
Toer 14+15 - {Kleur B} Vasten  (Dit is de rode band op de hoed)= 30V
 .
Toer 16 - {Kleur A} Vasten = 30V
.
Zover de hoogte van het hoedje.
Nu gaan we de brede band maken

Toer 17 - 2 Vasten in elke Vasten = 60V
 .
Toer 18 - Vasten = 60V
 .
Toer 19 - 4 Vasten, *1 Vasten, 2 Vasten in elke volgende Vasten* Herhaal *...* 10x, 8 Vasten, Herhaal *...* 10x, 3 Vasten = 80
 .
Toer 20 - Vasten

Draadjes wegwerken .... en je hoedje is klaar!
Zoals je ziet, doordat ik dubbele steken heb gebruikt voor de rand,
gaat deze iets krullen. Je kunt hem zover krullen zodat er een kleine cowboy hoed ontstaat,
en laat je het gewoon voor wat het is, heb je een heerlijke zonnehoed



Ik hoop dat je mijn patroontje kon begrijpen en dat je nu een heel leuk hoedje hebt
om je poppen en amigurumi's nog eens extra te versieren.
Deel 1 van het patroontje kun je natuurlijk uitbreiden zodat de breedte van het hoedje
groter wordt. Zo ook kun je de hoogte aanpassen en de rand van de hoed om meer toeren te haken.


Ik hoor graag jullie input, die kunnen jullie onder dit berichtje kwijt.

Veel plezier ermee!


Dank je wel voor het lezen van mijn blog.
Ik zou dat erg leuk vinden als je een leuk berichtje achter laat!
Geniet van de dag en maak er wat moois van.
Tot de volgende keer!
xXx xXx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...